x تبلیغات
پلاک پیرونی

پلاک پیرونی

پلاک پیرونی

پلاک پیرونی

 

درمان پلاک پیرونی:

اگر علائم شدید یا در طول زمان بدتر شوند، پزشک ممکن است داروها یا جراحی را توصیه کند.

 

پزشکی

 

هدف از درمان دارویی کاهش تجمع پلاک و درد و به حداقل رساندن انحنای آلت تناسلی است.

 

دارویی که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان پنومونی تایید شده است. به نام کلستریدیوم هیستولیتیکوم (Xiaflex) کلاژناز شناخته می شود. این دارو برای مردانی با جرم قابل لمس پلاک روی آلت تناسلی که در حین نعوظ حداقل 30 درجه خم می شود تأیید شده است. البته این درمان بسیار گران است و در ایران موجود نیست و دکتر نسبت به روشهای خیام فر موثرتر است.

 

این درمان با افزایش جریان خون و شکستن کلاژن سازی که باعث خم شدن آلت تناسلی می شود، عمل می کند. این درمان شامل شکل دادن به آلت تناسلی با تمرینات کوتاه (کشش و بلند کردن آلت تناسلی) و یک سری دستورالعمل های فیزیوتراپی به طور مستقیم بر روی توده آلت تناسلی است.

 

در آزمایشات بالینی، این درمان کلاژناز به طور قابل توجهی آرامش و علائم آزاردهنده را کاهش داد. در مورد عوارض جانبی با پزشک خود صحبت کنید، زیرا برخی از این عوارض می توانند جدی باشند.

 

نمونه هایی از مصرف دارو برای پنومونی شامل یک داروی خوراکی به نام پنتوکسی فیلین (ترنتال)، وراپامیل (ژل تزریقی یا موضعی) و اینترفرون (تزریق) است که همگی در آزمایشات بالینی شکست خورده اند.

 

عمل

 

اکثر متخصصان جراحی را در مرحله التهابی اولیه بیماری تب زا توصیه نمی کنند. اگر بدشکلی آلت تناسلی شدید باشد، پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند، به خصوص اگر خیلی ناراحت کننده باشد یا مانع از برقراری رابطه جنسی شود. معمولاً تا زمانی که بزرگی انحنای آلت تناسلی متوقف نشده باشد، جراحی توصیه نمی شود، اما در صورت استفاده از روش های توصیه شده خیام فر، نیازی به دکتر جراحی نیست.

شوک موج درمانی برای درمان پلاک

 

 

بیماری هرمی یک عارضه اکتسابی بافت همبند آلت تناسلی است که 0.5٪ تا 20.3٪ از مردان را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث ایجاد پلاک های فیبری در آلبومین تونیک می شود. این وضعیت می تواند باعث انحنای آلت تناسلی، نعوظ دردناک و اختلال عملکرد جنسی شود. درمان های متعددی برای این عارضه وجود دارد و در سال های اخیر مطالعاتی در مورد اثربخشی درمان با امواج شوک (ESWT) برای درمان پلاک هرمی انجام شده است.

 

برای ارزیابی اثرات شوک درمانی بر انحنای آلت تناسلی، متغیرهایی مانند انحنای آلت تناسلی، اندازه پلاک، عملکرد نعوظ و درد آلت تناسلی باید در نظر گرفته شود. مهم ترین یافته ها پس از اعمال شاک ویو تراپی تغییرات در درجه انحنای آلت تناسلی، اندازه پلاک محیطی، نمره 5 پرسشنامه بین المللی فرسایش و نمره شباهت فیزیکی بود.

 

مطالعات تصادفی‌سازی شده‌ای که تأثیر درمان با امواج شوک را در بیماری پیرنئن بررسی می‌کنند، هیچ تغییر قابل‌توجهی در انحنای آلت تناسلی، اندازه پلاک یا عملکرد نعوظ نشان نداده‌اند، اما یک مطالعه متاآنالیز اخیر نشان داد که این درمان می‌تواند اندازه پلاک را اندازه‌گیری کند. کاهش قابل توجهی در درد در آلت تناسلی نیز در چندین مطالعه مشاهده شد.

 

شاک ویو تراپی می تواند در کنترل درد آلت تناسلی و کاهش اندازه پلاک در بیماران مقاوم به درمان موثر باشد. البته درد آلت تناسلی به مرور زمان خود به خود از بین می رود و درمان با امواج شوک می تواند هزینه قابل توجهی برای بیمار داشته باشد. یک مطالعه چند نهادی، تصادفی و کنترل‌شده، با استانداردسازی روش و گنجاندن دقیق شاخص‌ها، از جمله طول مدت بیماری، نشان می‌دهد که درمان با امواج شوک می‌تواند در بیماری پیرنه مؤثر باشد.

پیرن چیست؟

این بیماری به شکل پلاک ناشناخته و تورم و سفتی موضعی در قسمت‌های مختلف آلت تناسلی به خود می‌گیرد که باعث خم شدن آلت در حین رشد می‌شود. محل تشکیل پلاک لایه زیر جلدی آلت تناسلی یا آلبومین تونیک است.

 

پیرونیا به دو دسته خفیف و شدید تقسیم می شود و در 11 تا 23 درصد مردان رخ می دهد. پیرونی کاملا بی خطر است و به سرطان تبدیل نمی شود، برای سلامتی مضر نیست و از طریق رابطه جنسی منتقل نمی شود. معمولاً در شروع بیماری دردناک است، اما به تدریج این درد کاهش می‌یابد و باعث کوتاه شدن و خمیدگی آلت تناسلی به سمت بالا و پایین یا چپ یا راست می‌شود و در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود. رابطه جنسی و کاهش میل جنسی و افسردگی.

علائم و نشانه های پنومونی

علائم بیماری Pyrus می تواند به طور ناگهانی ظاهر شود. یا به تدریج توسعه یافته است

درصد کمی از مردان، کجی و درد آلت مربوط به بیماری پیرونی بدون درمان می‌یابد.

تزریقات وراپامیل

تزریقات وراپامیل اکثراً برای درمان فشار خون بالا استفاده می شوند. برخی از تحقیقات نشان می دهند که تزریقات وراپامیل ممکن است برای درد آلت و کج شدن آن نیز تأثیر بگذارد. وراپامیل، یک گزینه درمانی خوب و کم برای درمان بیماری پیرونی می باشند. تحقیقات کنترل شده برای اثبات تأثیر این دارو مورد نیاز است.

 

تزریق کلاژناز

کلاژناز در بدن ساخته می شود و بافت های اسکار ویژگی را می شکند. تحقیقات نشان داده اند که تزریق کلاژناز به پلاک ها به ترمیم بیماری پیرونی کمک می کند. این دارو توسط سازمان غذا و دارو در آمریکا برای درمان مردان مبتلا به کج شدن آلت تناسلی بیشتر ز 30 تناسلی بیشتر ز 30 درج آراد.

برچسب‌ها: پلاک پیرونی,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 2
بازدید سال گذشته : 14
کل بازدید : 179