x تبلیغات
واریکوسل گرید 2

واریکوسل گرید 2

واریکوسل گرید 2

واریکوسل گرید 2

 

تشخیص واریکوسل گرید 2

پزشک شما واریکوسل را با استفاده از سابقه پزشکی، معاینه فیزیکی، تجزیه و تحلیل مایع منی و عکس‌های بیضه‌ها تشخیص می‌دهد.

 

آزمایش خون و سونوگرافی نیز برای اطمینان از عدم وجود عوامل دیگر توصیه می شود.

 

تشخیص واریکوسل درجه دو

معاینه فیزیکی واریکوسل

در طول معاینه فیزیکی، پزشک بیضه ها را از نظر حساسیت بررسی می کند.

 

تست منی و تست هورمون

این برای تشخیص تستوسترون و هورمون محرک فولیکول (FSH) انجام می شود.

 

سونوگرافی کیسه بیضه

با کمک امواج صوتی با فرکانس بالا، تصاویری از کیسه بیضه ایجاد می شود که به پزشک اجازه می دهد تا عدم وجود عوامل دیگر را تضمین کند. سونوگرافی داپلر رنگی بیضه ها وجود واریکوسل بزرگ شده، عروق بیضه بزرگ شده و خون وریدی که به بیضه ها باز می گردد را نشان می دهد.

 

سونوگرافی بیضه

درمان واریکوسل درجه دو

موثرترین درمان برای واریکوسل درجه 2 جراحی میکروسکوپی است. این عمل زمانی انجام می شود که واریکوسل باعث ناراحتی شود و پزشک خطر ناباروری را تشخیص دهد. در این درمان، برش کوچکی در شکم یا بالای ران ایجاد می‌شود، سپس رگ‌های آسیب دیده بسته می‌شوند و حلقه و ابزار جراحی بزرگ می‌شوند.

 

خونی که از این سیاهرگ ها می گذرد به رگ های سالم دیگر هدایت می شود. پس از انجام این مراحل، پزشک یک پانسمان کوچک روی محل برش قرار می دهد. این روش به عنوان واریکوسلکتومی نیز شناخته می شود.

عوارض جانبی واریکوسل درجه دو

آتروفی بیضه

اختلال در عملکرد دریچه وریدی

جمع آوری خون در بیضه ها.

در رگ ها فشار ایجاد می کند

قرار گرفتن در معرض سموم در خون.

عقیمی

سرد شدن خون در شریان بیضه.

برای تولید خوب اسپرم دمای مناسب را افزایش دهید

عدم تولید اسپرم

در گردش خون طبیعی اختلال ایجاد می کند

درمان واریکوسل درجه دو

در مردانی که لزوماً بارور نیستند، واریکوسل مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر این بیماری باعث درد یا دررفتگی بیضه شود، واریکوسل ممکن است نیاز به درمان جراحی داشته باشد. هدف از درمان واریکوسل درجه دوم بستن وریدهای آسیب دیده و هدایت جریان خون به وریدهای طبیعی است.

 

واریکوسل با جراحی باز، جراحی لاپاراسکوپی، اتساع شکم از راه پوست یا بستن بهار (آمبولیزاسیون از راه پوست) درمان می شود. بهتر است قبل از درمان واریکوسل و انجام عمل جراحی واریکوسل درجه 2 در صورت تجویز، با یک متخصص اورولوژیست مجرب مشورت کنید.

فشرده سازی واریکوسل

در مردان، این نوع واریکوسل باعث برگشت خون از ورید اسپرماتیک (که حاوی خون ضعیف از اکسیژن است) می شود. در نتیجه واریکوسل رخ می دهد.

 

اما در این موارد خاص، هیچ مدرکی مبنی بر وجود مشکل واریکوسل در وریدهای داخلی و خارجی لگن وجود ندارد. این نوع واریکوسل که در مردان دیده می شود به طور کلی در دسته واریکوسل کلاس 1 قرار می گیرد، زیرا سیاهرگ های متورم و دردسرساز به راحتی با چشم غیر مسلح یا حتی با لمس قابل تشخیص نیستند.

 

واریکوسل غیر طبیعی

این نوع واریکوسل با لخته شدن خون شدید در شریان ها و بیضه ها همراه است و باعث ایجاد واریکوسل های بزرگ در جایی که رگ ها آسیب می بینند، می شود. این اتفاق می افتد و وریدهای داخلی و خارجی هیپ نیز تحت تأثیر قرار می گیرند.

 

این نوع واریکوسل معمولاً در دسته واریکوسل درجه دو یا سه قرار می گیرد زیرا وریدهای مشکل ساز و ملتهب در این بیماری را می توان با چشم غیرمسلح یا گاهی با لمس آزمایش های پزشکی روی کیسه بیضه تشخیص داد.

 

تاثیر درجات مختلف واریکوسل بر باروری چیست؟

مطالعات زیادی در مورد ارتباط بین اندازه و شدت واریکوسل (درجه 1، 2 یا 3) وجود دارد و محققان هنوز روی این موضوع کار می کنند.

 

همچنین مطالعاتی در مورد اثرات واریکوسل بر ناباروری انجام شده است. تحقیقات قبلی درجاتی از ارتباط و تأثیر بر انواع واریکوسل در مردان و درجه ناباروری آنها از جمله تأثیر بر تعداد، تحرک و کیفیت اسپرم را نشان داده است.

 

با توجه به اطلاعات حاصل از این مطالعات و تجزیه و تحلیل مایع منی:

 

افزایش دمای کیسه بیضه ناشی از بیماری واریکوسل منجر به کاهش تعداد اسپرم مردان می شود.

واریکوسل می تواند تولید اسپرم را مختل کند و ناحیه ای در بدن ایجاد کند که اسپرم در آنجا باقی می ماند و بنابراین نمی تواند حرکت کند. در نتیجه در این حالت حرکت اسپرم آسیب دیده بسیار کمتر از اسپرم سالم است.

در درجات و شدت بالا

باروری می شود.

 

آنچه مهم است این است که باید به وجود واریکوس در افراد نابارور و بارور توجه شود، ممکن است به علت اختلاف در تشخیص کلینیک پزشک و عدم توجه به آن در سنین مختلف باشد. اما سوال اصلی این است که آیا همه بیماران مبتلا به واریکوسل یکسان هستند؟ آیا واریکوسل های افراد 25 ساله با افراد 50 سال یکسان هستند؟

 

يكى از محققين براى اثبات اين قضيه 580 بيمار مبتلا به واريكوسل و نابارورى كه 115 نفر 40 ساله و يا بيشتر 466 نفر جوانتر از 40 سال بودند و آنها را عمل جراحى واريكوسل قرار داد و اختلاف فاحشى در حاملگي در اين دو گروه سنى مشاهده نشد. . علت اين اختلاف هنوز ناشناخته مانده است، علت ناباروري را به حرارت و زمان ارتباط مي دهد.

 

گردش خون بيضه ها و همينطور تبادل حرارت جارى باعث حرارت بيش از حد بيضه ها مي شود، قطع اير موب ر. چون درناژ سمت چپ در یک سیستم با مقاومت بسیار است، وریدهای کوچک ممکن است در دوره جنینی موق عما ن باشد.

 

گردش خون بيضه ها تا قبل از بلوغ كم باشد و اين ويريدها از نظر كلينيكي تا زمان بلوغ كه گردش خون به بيضه ها ميابد ظاهر گردند، پس از ظهور كلينيكي بيشتر واريكوسل ها در دوران بلوغ مي باشد.

برچسب‌ها: واریکوسل گرید 2,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 2
بازدید سال گذشته : 14
کل بازدید : 179