x تبلیغات
عدم نزول بیضه در نوزادان

عدم نزول بیضه در نوزادان

عدم نزول بیضه در نوزادان

عدم نزول بیضه در نوزادان

 زمان کارکرد

حداکثر زمان برای تشکیل غده بعد از زایمان 6 ماه است ، بنابراین 6 ماه صبر کنید و تا پایان این مدت تحت عمل جراحی قرار نگیرید.

تاخیر در جراحی پس از این زمان با مشکلاتی مانند از دست دادن اسپرم ناشی از غدد ناشی از گرما در شکم همراه است.

نکته مهم: والدین و پزشکان اطفال باید در بررسی های روزانه خود یک بار کیسه بیضه را بررسی کنند تا از غدد آنها مطمئن شوند.

حرکت بیضه

برخی از غدد در زمان های مختلف روز یا زمانی که سرد است رشد می کنند ، اما نوزادان به خواب می روند یا در محیطی گرم قرار می گیرند و داخل کیسه می افتند. این غدد تخمک جمع شونده نامیده می شوند و نیازی به جراحی ندارند.

این وضعیت در اثر وجود ماهیچه های قوی در غدد منقبض و بلند کننده ایجاد می شود. غدد قابل جدا شدن نیازی به جراحی فوری ندارند و معمولاً با گذشت زمان عادی می شوند. با این حال ، اگر حاملگی از مهد کودک به مهد کودک منتقل شود ، یک عمل ویژه (برش قرنیه) توسط جراح اطفال یا اورولوژیست کودکان مورد نیاز است.

آکنه مهمترین سیستم تولید مثل در مردان است و دو عملکرد مهم دارد: اسپرم (اسپرم مرد) و هورمون تستوسترون. این اندام ها باعث ایجاد ویژگی های جنسی مردان در پسران می شوند. گاهی آکنه دوام نمی آورد و می تواند مشکل ساز باشد. تخمین زده می شود که 3-5 درصد از نوزادان دارای غدد ناخواسته هستند. در برخی از کشورها شیوع این عارضه به دلایل نامعلوم در حال افزایش است. آکنه در سال اول زندگی خود به خود ایجاد می شود و معمولاً به حالت عادی برمی گردد ، اما ممکن است نیاز به جراحی باشد.

غدد فوق کلیوی تحت تأثیر همان تغییرات نامطلوب بافتی قرار می گیرند. در غدد ناخواسته ظاهر می شود. چه زمانی.

در این موارد ، غدد با رشد نوزاد رشد نمی کنند. این به این دلیل است که هیچ رشد غده ای متناسب با اندازه فرزند دوم وجود ندارد. این باعث جذب تخمک به روده می شود. بزرگ شدن بیضه در کودکان 1 تا 10 سال شایع است.

 

بنابراین ، غدد باید هر سال توسط پزشک متخصص اطفال بررسی شوند. شیوع تجمع بیضه 7-1 درصد است.

 

غدد انقباضی تمایل به بالا آمدن دارند. بنابراین ، آزمایش سالانه مقعدی تا بلوغ توصیه می شود. غدد جمع شونده به راحتی بین کیسه بیضه و روده حرکت می کنند.

 

پس از عمل بر روی روده و کیسه بیضه ، مانند B. در آکنه ، ممکن است یک تله در بافت دوم بالای پروستات وجود داشته باشد. به این غده چسبنده می گویند.

تست عدم نزول بیضه در نوزادان

برای معاینه نوزاد ، پزشک با حوصله و حوصله شروع به معاینه نوزاد می کند. پزشکان دمای اتاق را بالا می برند و گاهی اوقات از یک قابلمه برای مشاهده آنها استفاده می کنند. والدین باید در نظر داشته باشند که کودک باید در بدو تولد مورد معاینه دقیق قرار گیرد و پروستات و آلت تناسلی نیز باید معاینه شوند. هنگامی که آکنه قابل مشاهده نیست ، روش دقیق تری از لاپاراسکوپی مانند سونوگرافی یا لاپاراسکوپی استفاده می شود.

 

یکی از مشابه ترین بیماریهای غیر واگیر آکنه ، غده صعودی (مجموعه ای از غدد) است که بین 2 تا 5 سالگی با دستهای معمولی گرم آزمایش می شود. معمولاً نیازی به درمان نیست مگر اینکه سطح پروستات بالا رود. در این مورد ، از جراحی تثبیت بیضه (archidopeksiya) برای جلوگیری از اثرات فاجعه بار دمای بالا در حفره شکمی پروستات استفاده می شود.

ناباروری یک مشکل عمده در کودکان مبتلا به تخمک های کمین است و نیاز به ارزیابی و نظارت طولانی مدت دارد. خطر تولد برای مطالعات یک طرفه 51 درصد و برای مطالعات یک طرفه 28 درصد است. ناراحتی روانی یکی دیگر از عوارض اختلال عملکرد بیضه است که به مشکلات بارداری مربوط می شود. دندان مصنوعی برای درمان سوزاک در افراد مبتلا به آکنه استفاده می شود.

 

مشکل بزرگ دیگر سرطان بیضه است. افراد مبتلا به سرطان بیضه مخفی سه برابر بیشتر از افراد عادی به سرطان مبتلا می شوند. خوشبختانه جراحی سریع (کمتر از 18 ماه) خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می دهد. تومورها (پیچ خوردن بیضه ها) یکی دیگر از عوارض غیبی غدد است که در سنین 12 تا 18 سالگی شایع است.

 

در صورت شعله ور شدن آکنه ، بیمار ناگهان با درد ناگهانی شدید در پروستات مواجه می شود. این وضعیت ، ناشی از پیچ خوردگی طناب اسپرماتیک ، نیاز به درمان فوری و قرار دادن دارد.

رد کانال شده و گیرنده بیفتد واگر به موقع عمل نمی کند به سیاه شدن روده می شود.

علل عدم نزول بیضه (کریپتورکیدیسم)

بدون کودک مبتلا به کریپتورکیدیسم ؛ با این حال ، آنها هیچ ناهنجاری دیگری در سیستم تولید مثل ندارند ، هیچ علتی نمی توان پیدا کرد و این یک نقص مادرزادی شایع و غیر قابل توضیح است. کاهش ژنتیک ، سلامت مادر و عوامل محیطی می تواند تنظیم رشد هورمون هایی را که بر بیضه ها تأثیر می گذارد ، مختل کند. و به همین دلیل است که بیضه ها در جای مناسب نیستند. موارد زیر خطر بیضه های نزول نکرده را افزایش می دهد:

 

نوزادان خیلی نارس می توانند قبل از فرو رفتن بیضه ها متولد شوند. وزن کم هنگام تولد نیز یک عامل شناخته شده است.

برخی مواد شیمیایی (از جمله برخی آفت کش ها) می توانند با هورمون های جنین تداخل داشته باشند.

مصرف منظم الکل در دوران بارداری (پنج نوشیدنی یا بیشتر در هفته میزان پنهان را سه برابر می کند). سیگار کشیدن نیز از عوامل خطر شناخته شده است.

سابقه خانوادگی بیضه های نزول نکرده یا سایر مشکلات باروری

شیوع کریپتورکیدیسم در تعدادی از سندرم های دارای ناهنجاری های مادرزادی از جمله سندرم داون ، سندرم پرادر-ویلی و سندرم نونان بسیار بیشتر است.

لقاح آزمایشگاهی (IVF) ، استفاده از لوازم آرایشی مادر و پره اکلامپسی نیز از عوامل خطر تخمک گذاری مخفی هستند.

برچسب‌ها: عدم نزول بیضه در نوزادان,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 2
بازدید سال گذشته : 14
کل بازدید : 179